Experiența îngrozitoare a unei femei care a intrat în sevraj de steroizi. Cum a ajuns să arate după ce a renunțat la creme – Stirileprotv.ro

Amy Moldenhauer a decis să renunțe la cremele cu steroizi pe care le folosea pentru a-și trata eczema. Nu se aștepta însă să aibă parte de o experiență îngrozitoare.

După ce a renunțat la creme, pielea ei a devenit atât de roșie încât părea că suferă de arsuri solare extreme.

Tânăra din din Melbourne, Australia, s-a confruntat cu eczemele încă de când era copil – susține că mereu avea pete pe corpi și mâncămiri ale pielii. Ea a găsit soluția și a început să folosească creme cu steroizi.

În iulie 2022 însă, pacienta a renunțat la tratament. Ce a urmat se poate numi un adevărat sevraj – pielea ei a devenit extrem de sensibilă și a început să se exfolieze, provocându-i răni severe.

Citește și

„După ce am încetat să mai folosesc cremele cu steroizi, pielea mea a devenit roșie și arăta ca o arsură solară extremă”, a declarat Amy.

Înainte să-mi dau seama, pielea mea se cojea. Ciclic între supurație, umflare, arsură și descuamare. Brațele, picioarele, palmele și tălpile mele devin roșii și inflamate. Am ajuns la concluzia că sufeream de sevraj de steroizi topici”, a povestit ea, conform Mirror.

Retragerea steroizilor topici (TSW) poate apărea atunci când un pacient încetează să mai folosească creme cu steroizi după o perioadă lungă de utilizare. Astfel de medicamente sunt adesea prescrise pentru eczeme, dermatită atopică și psoriazis. Pentru Amy, durerea provocată de sevraj a fost atât de intensă, încât era un chin chiar și atunci când vântul îi atingea pielea.

„Eram super sensibilă la apă, la mișcare, la crema hidratantă, la țesături, la temperatură – la orice. Durerea era insuportabilă. Senzațiile și arsurile sunt atât de intense încât îți pierzi capacitatea de a face multe lucruri. În primele câteva luni am fost mai mult legată la pat, înfășurată în prosoape. Nu aveam capacitatea de a regla temperatura, așa că fie înghețam de frig, fie transpiram. Nu poți dormi, deoarece mâncărimea este profundă, iar cea mai mare parte a zilei o petreci scărpinându-te până la sânge, deoarece durerea de a „deschide” pielea este mai bună decât mâncărimea”, a spus ea.

Amy a suferit, de asemenea, de ganglioni limfatici măriți, edeme, uscăciunea ochilor, umflături, atrofie a pielii, pierderea părului, insomnie, oboseală extremă, depresie și anxietate. După opt luni de suferință din cauza sevrajului, Amy s-a mutat în Canada pentru a fi aproape de mama ei, Susan.

„Am ajuns în punctul în care a trebuit să mă hrănească cu lingurița în pat, pentru că nu mă puteam mișca. Rutina mea zilnică era să fiu împinsă din pat când țipam sau plângeam. Mama mă dezbrăca, îmi scotea pielea de pe mine, îmi schimba tifonul, mă îmbrăca din nou și aspira patul, deoarece era acoperit de grămezi de piele, apoi mă întorceam în pat. Mișcarea îmi spărgea pielea și era chinuitor”, a spus ea.

Epuizată emoțional din cauza acestui calvar, sănătatea mintală a lui Amy a avut de asemenea de suferit.

„Mă simțeam ca o povară pentru toată lumea și doar o coajă a ceea ce eram în mod normal. Am intrat în depresie. Mama mea a fost salvarea mea, deoarece mă ținea în brațe în timpul atacurilor de panică, gătea pentru mine, mă hrănea, mă schimba și stătea cu mine toată noaptea”, a povestit tânăra.

Din fericire, în august 2023, pielea lui Amy a început în sfârșit să se însănătoșească. Ea este acum aproape complet vindecată și așteaptă cu nerăbdare să revină la o viață normală.

Dată publicare:
26-10-2023 09:12

Articol recomandat de sport.ro

This content was originally published here.

Lasa un comentariu